Ekonomi

Almanya’da ihracat 3 ay sonra azaldı

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), Almanya’nın temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı.

Buna göre ülkede mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış ihracat, bir önceki aya göre beklenen yüzde 1,5 düşüşe rağmen temmuz ayında yüzde 0,9 azalarak 130,4 milyar euroya geriledi. Böylece Almanya’da ihracat üç ay sonra yeniden geriledi.

Temmuz ayında ithalat yüzde 1,4 artışla 114,5 milyar euroya yükseldi.

Böylece Almanya’nın mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış dış ticaret fazlası 15,9 milyar euro oldu. Temmuz 2022’de ise fazla 4,2 milyar euro olarak kaydedildi.

Temmuz 2022 ile karşılaştırıldığında ihracat yüzde 1, ithalat ise yüzde 10,2 azaldı.

Almanya’nın temmuz ayındaki ihracatının 71,9 milyar avroluk kısmı Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapıldı. Ülkenin ithalatının 61,7 milyar euro’su AB’den geldi.

Haziran ayıyla karşılaştırıldığında AB ülkelerine ihracat yüzde 0,5, bu ülkelerden ithalat ise yüzde 2,9 arttı.

Destatis’in edindiği bilgilere göre, Almanya’nın en önemli ticaret ortağı Çin’e ihracatı haziran ayına göre yüzde 1,2 artarak 8,3 milyar euro olarak gerçekleşti. Almanya’nın diğer değerli ticaret ortağı ABD ise söz konusu dönemde ihracatını yüzde 5,2 artırarak 13,5 milyar euroya çıkardı.

Almanya’nın Rusya’ya ihracatı temmuz ayında yüzde 2,2 artışla 700 milyon euroya yükseldi. Rusya’dan yapılan ithalat ise yüzde 15,7 düşüşle 200 milyon euroya geriledi.

Çin Alman ekonomisini zorluyor

Analistlere göre, zayıflayan ihracat dikkate alındığında Avrupa’nın en büyük ekonomisine sahip Almanya’nın yılın ikinci yarısında yeniden resesyona girme riski artıyor.

ING Küresel Makro Araştırma Lideri ve Almanya Baş Ekonomisti Carsten Brzeski, “Ticaret artık eskisi gibi Alman ekonomisinin güçlü ve dirençli büyüme itici gücü değil, aksine bir engel.” dedi. terimini kullandı.

Tedarik zincirlerindeki sürtüşmelerin ve küresel ekonominin daha ileri teknolojiye sahip olmasının bu durumu etkilediğini kaydeden Brzeski, “Çin’in, daha önce Almanya’dan aldığı malları giderek daha fazla üretebildiğini de sözlerine ekledi.”

Alman ekonomisi geçen yılın son çeyreğinde yüzde 0,4, ilk çeyreğinde ise yüzde 0,1 küçülürken, yılın ikinci çeyreğinde büyüyemedi.

Son yıllarda yaşanan Kovid-19 salgını, tedarik zinciri kesintileri ve Rusya-Ukrayna savaşı gibi pek çok kriz, Alman ekonomisinin zayıf yönlerini gün yüzüne çıkarırken, Çin başta olmak üzere birçok ülkenin giderek daha fazla üretim yapabiliyor olması gerçeği Almanya’dan ithal edilen malların miktarı ve yüksek enflasyonla birlikte faiz oranları da artıyor. Bu durum Alman ekonomisinin büyümesini daha da zorlaştırıyor.

Yavaşlayan küresel büyüme, sanayi üretimindeki düşüş ve tüketicilerin artan enflasyonla baş etme mücadelesi Alman ekonomisini de olumsuz etkiliyor.

Mühendislerin siparişleri düştü

Ortada, ihracatta güçlü olan Alman makine mühendisliği şirketleri, müşterilerinden gelen siparişlerin zayıflamasıyla çabalarını sürdürüyor.

Alman Mühendisler Birliği (VDMA), yurt dışından gelen siparişlerin temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11 düştüğünü bildirdi.

VDMA Baş Ekonomisti Ralph Wiechers konuya ilişkin değerlendirmesinde, “Firmalar satışlarında hâlâ artış görüyor. Ancak yeterli sayıda yeni sipariş gelmemesi nedeniyle sipariş birikimleri giderek azalıyor, dolayısıyla üretim ve satış için tampon kalıyor. “

habersultanbeyli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu